Ulaan Baatar i mars är kallt!

Den 25 mar 2010 åker vi tåg till Köpenhamn. Dagen efter den 26 mars tar vi flyget till Ulaan Baatar via Moskva. Vi skall  träffa kontakter på resebyrå, hotell och vandrarhem inför vår uppstart med resor inom Mongoliet.

Det skall bli spännande komma till Mongoliet vid denna årstiden. Vi hoppas vi får en givande tid i Mongoliet. Packningen av kläder blir svår. Här är "nästan" våren på gång. i Mongoliet är det medeltemperatur på -6 gr. Blåser, man måste ha glasögon. Vårt nästa mål på resan är Beijing, där är det lite varmare. Men sedan blir det riktigt varmt när vi kommer till södra Vietnam via Hanoi och kusten ner. I södra Vietnam är det ca +28 gr. Så tjocka vinterkläder och bikini..... Lite häftigt!

Kommentarer
Postat av: Nyam

Vad roligt att jag hittade hit. Vilken fin blogg har du. Jag är från Mongoliet och bor i sverige.I mars är vädret ganska svalt och blåsigt, faktiskt. Lycka till!

2010-02-19 @ 22:56:44
Postat av: Emma

Hej, roligt att läsa om din resa i Mongoliet! Tänkte fråga dig om vilka som anordnade denna din resa. Hade varit tacksam om jag kunde få ett namn eller en hemsida där jag kunde läsa mer om deras villkor osv. Möjligt att du nämnt det någonstans och att jag missat det. Tack på förhand.

2010-10-29 @ 00:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0